Total Pageviews

Friday, August 19, 2011

Excuse Me Kebab!!!

Bile bercakap pasal kebab ni aku naik menyampah. Bukan sebab ape, satu-satunye selebriti blog samlaila merangkap duta blog ni. Tetapi, popularity kebab lg tinggi dari blog aku..mane tak nye, entry aku seblom ni je die dah wat giler. Disebabkan kelemahan kebab yang terkene panggilan hangit acap kali, entry aku sblom ni dpt 34 like kt facebook. X penah lagi aku dpt like byk mcm 2, ye lah..orang kate tuah ayam nampak di kaki, tuah kebab xnampak-nampak lagi.Dengan hanye berbekalkan muke yang x kacak, berkepala botak dan perkedep (perot ke depan) sudah ckup untuk memenuhi criteria sebagai seekor mascot blog samlaila..
                                                        
Aku jadi tibe-tibe rajin update entry baru sbb aku teringat kapten atok pnah bgtau aku..kalu rajin update blog, nnti awek senang sgkut..so far x sgkut2 lg..maybe aku malas nk update blog kot..tp 2 lah kan..kapten atok xde lah ensem sgt..tp byk giler awek dtg blog die..awek ye..bukan uwek uwek ataupon buwek (bunyi orang muntah). Dunie ni mmg x adil. Laki ensem selalu ditindas. Laki hodoh slalu je bernasib baik..xpe lah..aku redha..so aku tgh rajin ni korang fhm la aku masih singular..kalu dah lame x update 2, mksdnye aku dah jd plural la tau..awek2 kt luar 2 cpt2 la isi boring J (borang Jantan) kang melepas aku plak..aku xjamin..barang panas mmg cpt abis..

Arini bukan lah aku nk cite pasal kapten atok ataupon man kain buruk..tp arini aku nk cite pasal mascot blog aku iaitu kebab..mcm biase lah, kebab skang dah jd trending kt twitter. So, aku rase nk gak cite pasal kebab lg so that membe aku sorang ni bleh jd femes mcm artis. Pas2 awek die akn jeles. Pas2 awek die akan dtg kt aku. Time 2 aku akn bg bahu aku kt awek die. Pas2 awek die akan jd awek aku. Mcm siratan makanan dan rantai makanan gak la mcm dulu-dulu kite belajar time skolah rendah. Kebab dimakan oleh awek die, awek die telah memakan hati dan aku memakan awek die..kebab meruapakan pengeluar dan aku merupakan penggune skunder..nmpk x ingatan aku kuat lg? 2laa..kene slalu mkn kismis minda tau..

Owh..nk riak pasal diri sendiri smpai terlupe maskot blog aku..aku kan nk cite pasal kebab..Dulu, mase zaman mude2 dulu, aku ngan kebab ni housemate. Bukan takat 2 je, die juge roommate aku. Kami sekelas di UiTM dlu. Kisah ni berlaku mase kami di semester terakhir di fakulti tersebut. Cite ni simple, tp sbb bnde ni involve kebab, pendek mcm mane cite pon jd lawak. Sbb 2 la die jd maskot blog aku. Bile aku open cite pasal lif fakulti ni, mesti ramai yang cube mengaitkan lif tersebut dengan kisah mistik. Tidak kurang juga yang akan memaki hamun sbb system lif fakulti ni masih old school..nk ckp rosak 2 mmg biase lah..ade la pling kurang 2 kali rosak dlm sebulan..dan tidak kurang juga yang sukekan lif ni sbb boleh berhimpit-himpit ngan awek dan merayapkan tangan..mmg xkn kantoi..sbb xde sape lg pnah buat aduan pernah di rabe dlm lif tersebut..kepada bangse2 terputus urat kentot mcm kebab, mungkin masalah kentut berpanjangan ataupon kentut berdarah menjadi masalah ketika di dalam lif ini..mmg tiade siape yg perlu disalahkan selain kebab..ckup lah sekali bau kentut menusuk di hidung dan meresap di fabric, semua muke akan tertumpu kepada kebab..

Bukanlah cite pasal kentut berdarah kebab yang mahu aku smpaikan, tp aku tringt kisah lucu yang terjdi dlm lif tersebut. Byk sgt kejadian-kejadian terjadi mcm jumpe orang xde kepale, lif stop tibe2 kt sesuatu tingkat, kaki adam tersangkut di pintu lif dan tidak ketinggalan lif rosak tibe2.. tapi, satu cite ni ckup untuk aku ingt smpai bile2, dan tanpa segan silu aku akan pesan n citekn kt ank cucu aku bahawa English education amatlah penting. Sbb kisah kebab kali ni ade hubungkaitnye dengan English education..malu la sbb dah msuk U pon tp English masih lg xleh nk kuasai..berlainan pula dengan hirfi…english die terlampau tinggi..smpai perkataan ‘because’ disebut atau dibunyikan ‘becurse’..budget mcm omputih la nk slang2 mcm 2..bile saje hirfi berckp di depan dan menyebut becurse, aku tanpe segan silu dibelakang akan sound baek punya..’ Please don’t curse me, please’..

Jom cite pasal kebab tadi. Macam ni, kitorang sekawan, aku, kebab, alep, pisang, bing, lanya..kalu sorang lmbt, semua akan lmbt..dan 1 hari tu kami lmbt..mmg kesume 6 orang lmbt ke kelas.. ape lagi, berebutlah kami semua untuk naik lif. Sampai2 je di lobi fakulty, kami tgk ramai giler manusia tgh tggu lif..jam kt tgn ade la dlm kol 8.40 pagi..masing2 berhimpit-himpit untuk masuk lif…ade gak suara-suara nakal dari lanya ajak naek tangge..kelas plak kt tgkt 11..mmg xdapek la kan nk nek tangge..mane x nye..nak g fakulti kne naik bukit, xkn nk g klas pon nk kne naik tangge..peluh di ketiak dan bontot masih blom habis tersejat lagi..

Setelah berhempas pulas dan berramas mesra berebut untuk naek lif, kami dpt juga naek lif setelah 15 minit menunggu..bersame-same kami dlm lif ade gak awek ramai..ade 2,3 org laki len slain kami berenam..cube bayangkan, lif tersebut btol2 mcm tin ikan sardin. Kami berenam duduk di blakang. Di dpan kami ade awek2 dan di depan awek2 tersebut ade la laki 2, 3 org..junior kami gamaknye..abis semua button tingkat dlm lif 2 abis ditekan..

Ketika di dalam lif…

Tingkat 4
Ade 3 orang awek keluar, awek yg ditengah2 tadi..tersipu2 malu dan bersuare lembut mereka meminta jalan untuk keluar dari lif tersebut..kes malas naik tangge la ni awek2 nie..4 tingkat je pon..
‘Excuse me’ ..’Excuse me’..tapi tak di dengari oleh laki2 yang menghalang jalan mereka..selaku part 8 yang caring, aku pon sound brader2 dpn tuh dengan berkata..’EXCUSE THEM’..trus laki2 td cuak ngan aku lgsung bg jalan kat awek2 td..

Tingkat 8
Ade beberape orang lelaki keluar dari lif di tingkat ini..sekali lagi..’ Excuse Me’…’Excuse me’…tapi suare kali ni agak kasar mungkin datangnye dari buah halkum yang besar. Sungguh berbeze ngan excuse me di tgkt 4 td..kali ni, giliran lanya pula bersuara.. ’Excuse them!!’..’Excuse them!!!’..’dengar x diorang ckp excuse me td..ish..lanya memang mcm ni..kalu ngan pmpuan msti kasar..ngan awek die je die lembut..baru lah mereka dapat keluar lif dengan tenangnya..

Tingkat 11
Hanya tinggal kami berenam dan awek2 yang mahu ke tingkat 14..sudah smpai pon destinasi kami..tetapi..tingkat 11 ni amat pelik sedikit..sebabnya..kami semua senyap je…kami senyap kerana kuantiti di dalam lif sudah pon berkurangan, jalan kami tidak di halang pon..namun begitu..dtg suare nakal yang kononnya mahu memecahkan hening lif..suare itu tidak lain dan tidak bukan..ia datang dari maskot blog aku iaitu kebab..nak tau x die ckp ape?...

‘EXCUSE OURS’..’EXCUSE OURS’…’EXCUSE OURS’

Semase perjalanan kami ke kelas, kami tanye kpd kbb..
‘Bab..nape ko ckp excuse ours td’?..kebab pon jwb..’laa..kan kite sume kluar td, kan ramai, so plural la..xkn nk ckp excuse me mcm awek2 n brader2 td..diorang slah kot..keluar lebih seorang, tp ckp excuse me..kalu lecturer BEL dgr 2 msti kne maki..so aku ckp la excuse ours’..kami pon gelak  x semena-mena…bing yang slame ni kami aggp die bodoh, telah menegur kebab..’bab..excuse us lah, bukan excuse ours..ni bukan takat lecturer BEL yang akan maki, lecturer CTU pon nanges dgr English ko ni mok’..Lantas itu, kebab mengatur langkah sepantas kilat ke kelas. Mungkin die malu kerana telah dimarahi bing yg selame ni di aggp bodoh oleh beliau..

p/s – itulah pentingnye English Education….

1 comment:

~~pemadam pensil~~ said...

untukk kali ke 100 aku gelak bc entry ni....post lepas die punye lawak tahap international kali ni post hang lawak die tahap hindustan dah weh hahaha

NAK LAGI CERITA KEBABBBBBBBBBBBBBBBBB

NAK LAGI



NAK LAGI

haha